keskiviikko 22. toukokuuta 2013

Viimeinen lukupäivä!!!


Urakka alkaa vihdoin olla lopussa. Tänään on viimeinen lukupäivä! Huomenna pidän rennon ja kiireettömän vapaapäivän, nukun pitkään, käyn ulkona kävelemässä, syön hyvin ja tapaamme illalla  vielä poikaystäväni veljiä perheineen. Kaikki on tehty, mitä tehtävissä on, huomenna pitää huoltaa itseään ja mieltään :)

Olo on aika uupunut. Tällä hetkellä minulla on juurikin sellainen olo, että olen tehnyt kaiken, mitä voin! Toisaalta, olen tykittänyt kovaa lukutahtia vain muutaman viikon ja tiedän, että moni muu on vetänyt samaa tahtia muutaman kuukauden tai koko kevään. Mielestäni annoin lukemiselle kuitenkin kaikkeni, mitä työn ohella ja yhden täyden lukukuukauden aikana olen voinut antaa. Tai no en ehkä ihan kaikkeani, vappuviikon olisin voinut lukea vielä tiivimmin, mutta sitä lukuunottamatta kaikkeni ;) Viimeksi, kun olin pääsykokeissa kahdeksan vuotta sitten, minulla oli hyvin samanlainen fiilis: olen tehnyt tarpkeesi, tällä mennään, meni mitten meni, mutta onneksi tämä on ohi! Se on hyvä fiilis mennä kokeeseen ja silloin kahdeksan vuotta sitten sillä lohkesi opiskelupaikka :) Mutta riittääkö se tällä kertaa? Tiedän monia monia ihmisiä, jotka ovat kävelleet lääke- tai eläinlääketieteellisen pääsykokeeseen vuosi toisensa perään tämän saman fiiliksen kanssa ja ovat jääneet ilman opiskelupaikkaa. Tiedän myös, että kävellessään sinne toista tai kolmatta kertaa he ovat varmasti lukeneet enemmän kuin minä. Eikä tässä niinkään ehkä ole kyse lukemisesta, vaan laskurutiinista. Siinä minulla olisi ehkä vielä pari kuukautta petrattavaa :P Mutta ei se mitään, olen niin väsynyt tähän puurtamiseen ja sosialisen elämän puuttumiseen, että olen todella iloinen, että se on pian ohi :) 

Ihanaa, kohta meidän koti ei näytä enää koko ajan tältä!
... tai tältä!!

... tai tältä!!

Eräällä hyvällä opiskelukaverillani loppuu samaan aikaan ja samassa paikassa lopputentti kuin minun pääsykokeeni. Meillä onkin kokeidemme jälkeen treffit tällä kampuksella, jossa olemme siis 6-7 vuotta elämästämme taivaltaneet, ja korkaamme samantien skumpan kesän ja kokeiden kunniaksi :) Ihanaa!! Tarkoitus on viettää koko loppuperjantaipäivä auringossa, hyvästä seurasta ja kuplivasta nautiskellen :) 


Nyt vielä viimeinen puristus kirjojen kanssa, ihan pian se on ohi!!!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti